כל מה שאתם לא יודעים על קורא ברקוד

השימוש בברקוד (או בעברית תקנית: קוד קווים) החל בצורה מסחרית בראשית שנות השבעים של המאה העשרים, ואין ספק שמדובר באחת ההמצאות השימושיות ביותר בעולם. מומחי חברת GLOBE TAG, חברה המובילה בתחום הפתרונות הלוגיסטיים, מסבירים מהו ברקוד, מהו קורא ברקוד, איך זה עובד, וכיצד מיושמת הטכנולוגיה בחיי היום יום.

קורא ברקוד – מחזון למימוש

את הרקע הרעיוני לברקוד, ואת החזון לקיומו, הגה סטודנט למינהל עסקים בהארוורד עוד בשנת 1932, מעט לפני המצאת המחשב הדיגיטלי הראשון. הסטודנט כתב עבודה בה תוארה חנות עתידית בה הקופה תוכל "לקרוא" כרטיסיות מיוחדות שיזהו את המוצרים, בהתאם לשיטת המחשוב שהייתה נהוגה אז. רעיונות רבים לסימון וקריאת הקודים השונים הועלו ונבחנו במשך השנים, ובשנת 1959 נערך הניסוי המסחרי הראשון, שכלל קריאת שלטי ברקוד שהוצמדו לקרונות רכבת על ידי חלק מסוים ממקרן קולנוע. הניסוי לא הצליח אך גרם לעניין רב. במקביל, הוכנסה קרן הלייזר הראשונה לשימוש, והשילוב בין שניהם הוביל לסדרת ניסויים מוצלחים, עד שבשנת 1972 השיקה IBM את השימוש באב הטיפוס של הברקוד כפי שאנו מכירים אותו כיום. היום משמש הברקוד כאמצעי העיקרי, והמוביל, לזיהוי ממוחשב של כל המוצרים בשוק – החל מהמוצרים בסופר ועד לרכיבי מחשב קטנטנים המסומנים בצורות שונות של ברקוד.

איך זה עובד

קיימות היום שתי טכנולוגיות עיקריות להפעלת קורא ברקוד :
• קריאת הברקוד על ידי דיודת לייזר הנשלחת אל קווי הברקוד וממירה אותם לספרות – ידועה בשוק כ1D- או ברקוד חד מימדי
• צילום הברקוד ותרגומו במחשב לכדי ספרות או אותיות – ידועה בשוק כ-2D או ברקוד דו מימדי
לכל אחת מהטכנולוגיות השונות לקריאת הברקוד ישנם, כמובן, יתרונות וחסרונות, וכדאי להתאים את קורא הברקוד באופן מדויק לצרכים הספיציפיים של העסק, כדי שהברקוד אכן יממש את יעודו ויהפוך את העבודה לקלה ומהירה יותר.

סוד הקידוד

גם אופני הקידוד של הברקוד משתנים, והם מחולקים לשתי צורות מרכזיות: ברקוד חד מימדי, וברקוד דו-מימדי, שיכול להכיל מאות תווים. קורא ברקוד חייב להיות מותאם לשתי שיטות הקידוד כדי להיות מסוגל לקרוא את כל סוגי הברקוד הקיימים.
כל ברקוד מוצמד לערך אחד חד ערכי אשר באמצעות מחשב או מערכת ניהול מלאי ממירה את אותם סימנים לאותיות ומספרים שמתורגמים ע"י המערכת למוצר.

מומחי גלובתג ישמחו לסייע בהתאמת פתרונות ברקוד לעסק שלך ובמציאת המוצרים והשירותים שיהפכו את העבודה שלך ליעילה נוחה מהירה וקלה. לפרטים נוספים צור קשר.

דילוג לתוכן