מידע שימושי על סורק ברקוד

מידע שימושי על סורק ברקוד

אחת ההמצאות הגאוניות אך הפשוטות יחסית של העת האחרונה, היא המצאתו של מוצר הנקרא סורק ברקוד, או בעברית קוד קווים. למוצר זה שימושים רבים וניתן לאתרו בשימוש שוטף של מרבית בתי העסק הכוללים עבודה עם מלאי, מחסנים ומוצרים. הפונקציה העיקרית והשימוש הנפוץ בסורק ברקוד נעשה על מנת להקל ולייעל את תהליכי העבודה ואת הבקרה על תכולת המלאי במחסנים ובחנויות עצמן. סורק הברקוד מכיל מידע על המוצר עליו הוא מודבק כאשר מידע זה מוצג בצורת מספרים, אותיות וקווים, הניתנים לקריאה על ידי עיניות או קוראים אופטיים ייחודיים המותקנים על מכונות ומחשבים. סורק הברקוד הינו מוצר יעיל, הן כעזר בשליטה על כמות המלאי והן על זיהוי הפריטים השונים הקיימים במלאי.

היסטוריה

הרעיון ליצירת סורק ברקוד נולד בעקבות גילוי הצורך לביצוע מעקב על מוצרים ועל סחורות בעסקים בינוניים וגדולים. לפני המצאתו של סורק ברקוד כפי שאנו מכירים אותו כיום, היו ניסיונות מגוונים ורבים לייעל ולעקוב אחר תכולות וסחורות אך אלו לא צלחו. סורק הברקוד המודרני, פותח לראשונה באופן מסחרי על יד חברת IBM העוסקת בפיתוח, טכנולוגיה ופתרונות מחשוב, בשנת 1971. מאז ועד הלום, התחום התפתח ושודרג עד לממדי בלעדיות בתחום הזיהוי והמעקב הממוכן אחר סחורות ומוצרים.

איך זה עובד?

בימינו, קיימים 3 סוגי טכנולוגיות קריאה או סריקה נפוצות הדרושות לקריאת המידע המופיע על סורק הברקוד. אחת מהן היא שימוש בקורא לייזר. קורא מסוג זה שולח אלומת לייזר שמזהה את המידע על הברקוד וממירה אותו לנתונים קריאים בצורת ספרות. דרך נוספת לקריאת נתוני סורק ברקוד היא באמצעות קורא מסוג CCD, המקרין אור אדום על תווית הברקוד, ומפענח את התמונה המוחזרת אל הקורא וממיר אותה לספרות או לאותיות המיוצגות על ידי אותה תווית הברקוד. דרך נפוצה נוספת היא שימוש בקורא שמצלם את הברקוד, מפענח את התמונה באופן ממוחשב ולאחר מכן ממיר אותה חזרה לתצוגה של ספרות או אותיות.

הסורק שמתאים לך

בנוסף לדרכי קריאת הברקוד השונות שהוצגו, כיום ניתן למצוא סורק ברקוד בעל חיבור USB וקורא ברקוד אלחוטי. כמו כן, לכל אחת מן הטכנולוגיות המוצגות ישנם חסרונות ויתרונות. הדרך היעילה ביותר לבחירת קורא ברקוד המתאים ביותר לצרכי הלקוח היא לערוך רשימה של הפונקציות הרצויות והדרושות מאותו קורא, ומציאת הקורא שעונה באופן הכי מדויק ויעיל על סעיפי הרשימה. לשם כך ניתן לקבל ייעוץ מקצועי מצוות המומחים של גלובתג.

דילוג לתוכן