ניהול מלאי – הדרך היעילה ביותר

בכל עסק שהוא, לרבות ארגונים וחברות עם מוצרים כאלו ואחרים, התהליך של ניהול מלאי בצורה תקינה הוא הכרח ונחשב לחלק אינטגראלי וחשוב במיוחד. בעבר, סידור המוצרים על המדף נעשה בצורה מקובלת על ידי שימוש ברישומים מסודרים שנערכו ידנית בעט ונייר. בזמנו, בעלי העסק או החברה היו תלויים לגמרי בנכונות וברמת המקצועיות של העובדים בכל הנוגע לאופן שבו מתנהל ניהולו של המלאי. במילים אחרות, כדי לוודא שניהול המלאי נערך כשורה בעלי העסק נדרשו להסתמך לגמרי על צוות העובדים.

שימוש בברקוד בעידן האלקטרוני של היום

בעידן האלקטרוני הממוחשב של היום בו קיימת אפשרות בפני בתי עסק שונים לבצוע בקרה, ניהול ומעקב אחר מוצרי המדף הסחורה ואפילו ניהול המכירות של העסק על ידי ניהול מלאי באמצעות שימוש בברקוד ומוצריו. קיימים שני רכיבים מרכזיים להם נדרש כל מי שמעוניין להתחיל למחשב את ניהול המלאי בבית העסק שלו והם:
א. סימון המוצרים בעזרת תוויות ברקוד
ב. מוצרי איסוף נתונים דוגמת מסופון / סורק ברקוד

מהן תוויות בר קוד ולמה הן משמשות?

תווית בר קוד היא מדבקה שעל גביה מודפס הבר קוד הלא הוא קוד ממוחשב המכיל רצף של פסים בעובי ובאורכים שונים ולכל פס כזה יש תרגום באות או במספר הניתן להגדרה על ידי מדפיס המדבקה.
את המדבקות ניתן להדפיס על ידי שימוש במדפסות מדבקות הניתנות לרכישה בחברתנו. את קוד הבר קוד עצמו נהוג להדפיס על תווית אשר מודבקת על גבי המוצר בבית העסק וניתן להתאים את גודל המדבקה הצבע ואפילו העיצוב של המדבקה עצמה בעזרת תוכנה ייעודית המחוללת את המדבקות.
בשלב הבא בעצם תתבצע התאמה בין המלאי, בין אם מדובר באתר קניות באינטרנט שגם שם מתבצע בדיקת מלאי ובדיקת חוסרים, לבין חנות בקניונים. על כן, השימוש בתוכנת ניהול המלאי של החנות / החברה מסייעת לנהל את המלאי בצורה ממוחשבת וטובה יותר

פתרונות איסוף נתונים

בעולם קיימים מגוון רחב של מוצרים לאיסוף נתונים דוגמאת מסופונים שהם למעשה מחשבים ניידים בתצורות שונות המאפשרים הרצה של תוכנת ניהול המלאי / ניהול המחסן. המסופון מצוייד במערכת לאיסוף נתונים ע"י שימוש באופטיקות שונות (לייזר ו-imager) המאפשרות פענוח ברקודים והפיכתם לנתונים. כמו כן ישנה אפשרות לחבר סורקי ברקוד מסוגים שונים למחשבים נייחים / לפטופים ולהפוך אותם למעשה לעמדות עבודה האוספות נתונים.
אנחנו בגלובתג מציעים מגוון רחב של פתרונות איסוף נתונים המסייעים לתהליך ניהול המלאי החל מסורקים משרדיים ועד למסופונים מתקדמים מסוגים שונים. ופתרונות לתוויות הברקוד – מדפסות משרדיות, מדפסות חצי תעשייתיות ומדפסות תעשייתיות, חומרי גלם להדפסה ותוכנות יצירת ברקוד ומדבקות. לפרטים נוספים פנו לצוות המכירות שלנו

דילוג לתוכן