ניהול מלאי ממוחשב

ניהול מלאי בצורה תקינה, הינו תהליך חשוב וחלק בלתי נפרד מכל עסק, ארגון או חברה אשר יש בו מוצרים שונים. בעבר היה נהוג לסדר מוצרים על מדף תוך כדי שימוש ברישומים מסודרים באמצעות עט ונייר כאשר בעל העסק היה תלוי בנכונות ומקצועיות עובדיו על מנת להיות סמוך ובטוח כי ניהול המלאי מתנהל בצורה תקינה. כיום בעידן האלקטרוני, בעידן בו תוכנות המחשב תופסות חלק נכבד מחיינו בפני בתי העסק קיימת האופציה לבצע בקרה, משטר ומעכב אחר כל הסחורה ומוצרי המדף שבעסק וזאת באמצעות ניהול מלאי על ידי שימוש בברקוד .

תהליך ניהול מלאי ממוחשב

מי שזה עתה מתחיל בהליך של ניהול מלאי ממוחשב עבור העסק שלו, זקוק לשני דברים עיקריים תוויות ברקוד על המוצרים וסורק ברקוד שיפענח את התוויות.

תווית ברקוד – תווית ברקוד הינה אמצעי ואבן דרך בתהליך ניהול מלאי ממוחשב תווית הברקוד הינה מדבקה עליה מודפס ברקוד. הברקוד הינו קוד ממוחשב המורכב מצירוף של פסים באורך ועובי משתנים, כאשר לכל פס תרגום במספר או אות. קודי הברקוד ניתנים להדפסה באמצעות מדפסת מדבקות ביתית, משרדית או בבתי דפוס שמתעסקים בהדפסת תוויות . קוד הברקוד עצמו מודפס על תווית וזו מודבקת על המוצר בעסק, חנות וכו′. ניהול מלאי ממוחשב בצורה תקינה מצריך תוויות ברקוד ברורות על כל מוצר בחנות.

סורק ברקוד –פענוח ברקוד הינו תהליך מורכב (והוא דומה במעט לפענוח קוד מורס ) על מנת לייעל את העבודה השוטפת ואת תהליך ניהול המלאי זקוק בעל העסק למכשיר שנקרא סורק ברקוד, סורקי ברקוד הינם מכשירים שיודעים לפענח במהירות את קוד הברקוד, לאחר סריקת תווית הברקוד מעביר הסורק את הנתונים אל מחשב העסק וכך למעשה נוצרים רישומים איכותיים של כל המלאי שנספר באמצעות סורק הברקוד.

בקרה וניהול מלאי של סחורה

בקרה וניהול מלאי תקין בעסק כוללים מעקב שוטף אחרי סחורה שיוצאת ונכנסת למחסן, סחורה שמונחת על המדף, סחורה שנמכרת מחוץ לחנות ועוד. קודי הברקוד וסורקי הברקוד מאפשרים ניהול מלאי ובקרה גם על מוצרים שנמכרים על ידי אנשי מכירות מחוץ למתחם החנות.

באפשרות איש המכירות לסרוק את הקוד של המוצר שהוא מוכר וישירות להעביר את הנתונים אל המחשב. בנוסף באפשרות איש המכירות לבדוק עבור לקוח האם מוצר מסוים זמין וקיים במלאי או שיש צורך להזמין מוצר חדש.

לפרטים נוספים ורכישת מוצרי ניהול מלאי צור עמנו קשר

דילוג לתוכן